Tuesday, April 24, 2012

قدردانی آمريکا و سازمان ملل از همکاری و تلاشهای سازنده مجاهدين در پيشرفت راه حل مسالمت آميز


درخواست مشاور ويژه وزير خارجه آمريکا و نماينده ويژه دبيرکل ملل متحد برای تسريع در انتقال پنجمين گروه ساکنان اشرف به ليبرتی در آستانه سفر مالکی به تهران و ضرب الاجل 30آوريل

در آستانه سفر مالکی به تهران و ديدار او با خامنه ای ولی فقيه ارتجاع، که در هراس از تحولات سوريه و عراق و آثار تحريمهای بين المللی بر روی رژيم آخوندی، بی صبرانه برای سرکوب مجاهدين وهشتمين ضرب الاجل زنجيره يی در 30آوريل روزشماری می کند، مشاور ويژه وزير خارجه آمريکا در امور اشرف و نماينده ويژه دبيرکل ملل متحد، با قدردانی از همکاری و تلاشهای مجاهدين برای پيشرفت راه حل مسالمت آميز، خواهان تسريع در انتقال پنجمين گروه از ساکنان اشرف به ليبرتی شدند.
نمايندگان دولت آمريکا و ملل متحد طی نامه هايی برای نمايندگان اشرف در خارجه، از «برخورد سازنده» مجاهدين و ساکنان اشرف که «به رغم سختيهای مشخص» در جهت پيشرفت راه حل صلح آميز تلاش و همکاری کرده اند، ستايش نمودند و به همين منظور خواستار تسريع در انتقال گروه های بعدی شدند.
مشاور ويژه وزير خارجه آمريکا در نامه خود خاطرنشان کرده است که در نخستين فرصت اعلام خواهد کرد همکاری مجاهدين خلق در گامهايی که برای راه حل مسالمت آميز برداشته شده کمک کننده بوده و پروسه را به اين جا رسانده است.
همچنين نماينده ويژه دبيرکل خاطرنشان کرده است که با حمايت ايالات متحده موضوعات مورد نگرانی ساکنان اشرف و ليبرتی را با مقامات عراقی در ميان خواهد گذاشت.

به قرار اطلاع گفتگوها و تبادل پيش نويس ها برای انتقال پنجمين گروه از روز اول ارديبهشت آغاز شده و نماينده دبيرکل تصريح کرده است که سند پيشنهادی او همه درخواستهای ساکنان اشرف را شامل نمی شود اما نکات ارزشمند و مثبت زيادی دارد.
نماينده دبيرکل تأکيد کرده است با جديت حل و فصل مسائل آب و برق ليبرتی را دنبال می کند و «داراييهای ساکنان می تواند همراه با خود آنها منتقل شود». علاوه بر اين ناظران بين المللی برای اجرای توافقنامه 16مارس در مورد عقب کشيدن پليس تلاش خواهند کرد و مانيتورهای ليبرتی در روزهای آينده با مديريت کمپ اجراييات اين امر را بازبينی خواهند کرد.
نماينده ويژه دبيرکل نوشته است که برای مقامات عراقی روشن کرده است آنچه امضاء شده بايد اجرايی شود و او به زودی نامه ترتيبات انتقال بعدی را برای ساکنان اشرف ارسال خواهد نمود که اکثر موارد نگرانی آنها را در برمی گيرد
همچنين در مورد اموال ساکنان اشرف، ترتيبی داده می شود که اغلب آنها فروخته و يا به کشور ديگری منتقل شود.
به اين ترتيب وی با يادآوری زمانبندی اعلام شده از سوی دولت عراق در 30آوريل، اظهار اميدواری کرده است که ساکنان اشرف، برای حرکت پنجمين گروه متقاعد شوند. به خصوص که در موضوعات انسان دوستانه از درخواستهای آنها حمايت می کند.

همچنين مشاور ويژه وزير خارجه آمريکا در نامه خود خاطرنشان کرده است که ايالات متحده موضوعات مورد نگرانی را به طور جداگانه با دولت عراق در ميان خواهد گذاشت و از درگير شدن با ارگانهای ذيربط ملل متحد در موضوع اموال ساکنان اشرف استقبال می کند.
وی درخواست کرده است که نمايندگان اشرف با پيش نويس سند ترتيبات جابه جايی گروه های بعدی رويکرد سازنده يی داشته باشند. هر چند که اين سند همه درخواستهای ساکنان را شامل نمی شود اما در هر حال ارزشمند است و نکات مثبت شايان توجهی دارد.
مشاور ويژه اظهار اميدواری کرده است که حرکت پنجمين گروه از اشرف به ليبرتی به صورت منظم و صلح آميز صورت بگيرد چرا که اين پيشرفت به ما اجازه می دهد بر روی ساير موضوعات به ويژه انتقال ساکنان ليبرتی به کشورهای ثالث متمرکز شويم که اين دقيقاً همان راه حل با دوامی است که ما به دنبال آن هستيم.